Znak
Magistrát města Jihlavy

Zastupitelstvo města Jihlavy
20. zasedání dne 24.6.2025
83/20

V Jihlavě dne 03. 06. 2025

NÁVRH č. 25-3450: Návrh na schválení "Manuálu dobré praxe reklamy v Jihlavě "

Návrh usnesení:
Zastupitelstvo města Jihlavy
schvaluje

předložený "Manuál dobré praxe reklamy v Jihlavě " dle Přílohy č. 1 tohoto návrhu.


Provede: OSATermín: 31.10.2025


Jméno, odbor/funkcePodpis
PředkladatelIng. Petr Piáček
ZpracovatelMgr. Hana Obrdlíková
  Jméno, odbor/funkce Stanovisko
Právní posouzení JUDr. Věra Hromadová, KT /právník ANO
Finanční kontrola Mgr. Marek Zajíc, OSA /vedoucí útvaru není relevantní
Stanoviska dotčených odborů Ing. Petr Štěpán, MO /vedoucí odboru ANO

Ing. Alena Kottová, ORM /vedoucí odboru

ANO
Stanoviska dotčených komisí rady města a výborů zastupitelstva města   není relevantní
Tajemník Mgr. Ing. Evžen Zámek  


Přílohy:
Příloha č.1: 25-3450-p8475 - Manuál provozoven _ 2025.pdf
Důvodová zpráva

Jedná se o návrh Zastupitelstvu města Jihlavy na schválení Manuálu dobré praxe reklamy v Jihlavě  (dále jen "Manuál"). 

 

Cílem zpracování Manuálu je podpora místních podnikatelů prostřednictvím poskytnutí návodu na označení obchodních provozoven tak, aby nevznikal vizuální smog a toto označení bylo vkusné a funkční. Účelem je optimalizace marketingu provozoven prostřednictvím vizuální komunikace i kultivace veřejného prostoru města. V rámci Manuálu jsou srozumitelně a názorně pojednány způsoby označení provozoven a poutačů: firemní nápisy, menu nabídky, polepy, stojany typu áčka, výstrče i zařízení restauračních zahrádek. 

 

Odbor strategií a architektury nechal Manuálu dobré praxe reklamy v Jihlavě zpracovat u Naše kultivovaná města, z. s., Nové sady 988/2, Staré Brno, 602 00 Brno, IČO: 09089195, na základě objednávky č. 6/2024/OSA  ze 9. 5. 2024. 


V rámci zpracování Manuálu proběhly výrobní výbory za účasti zainteresovaných členů vedení města, zástupců památkové péče, v rámci procesu připomínkování byl Manuál postoupen vedoucímu Majetkového odboru.


Na schválení Manuálu bude na následujícím jednání Zastupitelstva města Jihlavy navazovat předložení aktualizace Mechanismu přidělování dotací pro opravy či úpravy domů na území Statutárního města Jihlavy, kde bude oblast podpory rozšířena i na označení provozoven.
 

Návrh řešení (případně alternativní návrhy):

 

Předkladatel doporučuje schválit Zastupitelstvu města Jihlavy Manuál dobré praxe reklamy v Jihlavě dle Přílohy č. 1 tohoto návrhu.


Stanoviska dotčených odborů:

  • MO: K předloženému návrhu nemáme připomínky.
  • ORM: K návrhu nemáme připomínky.

Stanoviska komise RM / výboru ZM:

  • Není relevantní.

Výsledek předběžné finanční kontroly:

  • Není relevantní.

Právní posouzení:
 

Návrh se předkládá na základě a v souladu s § 84 odst. 1 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů, podle něhož zastupitelstvo obce rozhoduje ve věcech patřících do samostatné působnosti obce, jak jsou tyto záležitosti stanoveny v § 35 odst. 1 zákona o obcích. Takovou záležitostí je i vytváření podmínek pro kultivované vytváření veřejného prostoru, zvyšování kvality života občanů města a eliminace vizuálního smogu, jak je smyslem a cílem předkládaného dokumentu. Z právního hlediska se jedná o dokument doporučujícího charakteru, nikoli právní předpis upravující práva a povinnosti.