Znak
Magistrát města Jihlavy

Zastupitelstvo města Jihlavy
19. zasedání dne 15.4.2025
11/19

V Jihlavě dne 20.3.2025

NÁVRH č. 25-1648: Návrh na rozhodnutí o sloučení pořízení Změny č. 5A Územního plánu Jihlava a Souboru změn č. 6 Územního plánu Jihlava

Návrh usnesení:
Zastupitelstvo města Jihlavy
rozhoduje

o sloučení pořízení Změny č. 5A Územního plánu Jihlava a Souboru změn č. 6 Územního plánu Jihlava, pořizované zkráceným postupem dle § 55a zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon) ve znění pozdějších předpisů, do "Souboru změn č. 5A a 6 Územního plánu Jihlava".    

ukládá

Odboru strategií a architektury zajistit dopracování návrhu "Souboru změn č. 5A a 6 Územního plánu Jihlava" pro opakované veřejné projednání.


Provede: OSATermín: 31.12.2025


Jméno, odbor/funkcePodpis
PředkladatelIng. Petr Piáček
ZpracovatelBc. Petra Švihálková
  Jméno, odbor/funkce Stanovisko
Právní posouzení JUDr. Věra Hromadová, KT/právník ANO
Finanční kontrola Mgr. Marek Zajíc, OSA/vedoucí odboru  ANO
Stanoviska dotčených odborů Není relevantní   
Stanoviska dotčených komisí rady města a výborů zastupitelstva města Není relevantní   
Tajemník Mgr. Ing. Evžen Zámek  


Přílohy:
Příloha č.1: 25-1648-p4490 - 1b1 Z5 Hlavní výkres_2022-06-02.pdf
Příloha č.2: 25-1648-p4491 - 586846_2_HLV.pdf
Příloha č.3: 25-1648-p4493 - Schéma k rozdělení ZM5_rozsah 5B.pdf
Příloha č.4: 25-1648-p4492 - Odkaz k nahlédnutí na kompletní dokumentace.txt
Důvodová zpráva

Popis problému:

Zastupitelstvo města Jihlavy na svém 21. zasedání ze dne 21. 9. 2021 rozhodlo usnesením č. 276/21-ZM o pořízení Změny č. 5 Územního plánu Jihlava (dále jen "Změna č. 5 ÚP") zkráceným postupem dle § 55a zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), v platném znění. Předmětem Změny 5 ÚP byly dílčí změny Z5.09, Z5.11, Z5.13, Z5.15, Z5.16, Z5.17, Z5.18, Z5.19, Z5.20, Z5.21, Z5.22, Z5.25, Z5.26 a Z5.27. 

 

Zastupitelstvo města Jihlavy na svém 6. zasedání ze dne 11. 5. 2023 rozhodlo usnesením č. 217/23-ZM o pořízení Souboru změn č. 6 Územního plánu Jihlava (dále jen "Změna č. 6 ÚP") zkráceným postupem dle § 55a zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), v platném znění. Předmětem Změny 6 ÚP byly dílčí změny dle OBSAHU Změny 6 ÚP v příloze č. 1 předmětného usnesení.  

 

Zastupitelstvo města Jihlavy na svém 10. zasedání ze dne 11. 12. 2023 rozhodlo usnesením č. 484/23-ZM o rozdělení pořízení Změny č. 5 Územního plánu Jihlava, pořizované zkráceným postupem dle § 55a zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu(stavební zákon) ve znění pozdějších předpisů, na Změnu č. 5A Územního plánu Jihlava (dále jen "Změna č. 5A ÚP") obsahující dílčí změny č. Z5.09, Z5.11, Z5.13, Z5.15, Z5.17, Z5.18, Z5.19, Z5.20, Z5.21,Z5.22, Z5.25, Z5.26 a Z5.27 a Změnu č. 5B Územního plánu Jihlava (dále jen "Změna č. 5B ÚP") obsahující dílčí změnu č. Z5.16.

 

Zastupitelstvo města Jihlavy na svém 15. zasedání ze dne 17. 09. 2024 rozhodlo usnesením č. 690/24-ZM o rozšíření obsahu Změny č. 5A Územního plánu Jihlavy a Změny č. 5B Územního plánu Jihlavy, pořizované zkráceným postupem dle § 55a zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon) ve znění pozdějších předpisů, o požadavek na zpracování dokumentace Změny č. 5A Územního plánu Jihlavy a Změny č. 5B Územního plánu Jihlavy v jednotném standardu v souladu s požadavky vyhlášky č.500/2006 Sb., o územně analytických podkladech, územně plánovací dokumentaci a o způsobu evidence územně plánovací činnosti.

 

V současné době je v procesu pořízení Změna č. 5A po veřejném projednání návrhu, je ukončeno vyhodnocení výsledku veřejného projednání a je připraven k odevzdání upravený návrh pro opakované veřejné projednání. Stejně tak Změna č. 6 ÚP je rovněž po veřejném projednání, je ukončeno vyhodnocení výsledku veřejného projednání a bude se zpracovávat upravený návrh pro opakované veřejné projednání. Jelikož Změna č. 6 ÚP řeší celé území města v jednotném standardu, což je požadavek vyplívající z legislativy, nelze v případě dřívějšího vydání Změny č. 5A, která bude zpracována rovněž v jednotném standardu, zpracovat úplné znění dokumentace, což by znamenalo, že Změna č. 5A by nenabyla účinnosti a nebylo by možné podle ní rozhodovat. Souhrnně řečeno, Změna č. 5A ÚP nemůže být vydána dříve, než Změna č. 6 ÚP, jelikož dílčí změny Změny č. 5A ÚP by byly v jednotném standardu, ale zbytek území ne. 

 

Jelikož jsou obě rozpracované změny ve stejné fázi procesu pořízení, de facto tedy před opakovaným veřejným projednáním a mají stejného zpracovatele, je dalším nejefektivnějším postupem sloučení pořízení Změny č. 5A a Změny č. 6 ÚP. Tím bude dokumentace sjednocena, bude následovat jedno opakované veřejné projednání a ZMJ bude vydávat jedno opatření obecné povahy. Stejně tak bude zpracováno jedno úplné znění, což je i z finančních důvodů efektivnější.   

 

V případě, že ZMJ rozhodne o sloučení pořízení obou změn, budou připraveny příslušné dodatky ke smlouvám o dílo, jejichž účelem bude zpracování dokumentace návrhu Souboru změn č. 5A a 6 Územního plánu Jihlava pro opakované veřejné projednání.            

 

 

Návrh řešení (případně alternativní návrhy):

Rozhodnout o sloučení pořízení Změny č. 5A Územního plánu Jihlava a Souboru změn č. 6 Územního plánu Jihlava, pořizované zkráceným postupem dle § 55a zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon) ve znění pozdějších předpisů, do "Souboru změn č. 5A a 6 Územního plánu Jihlava". Následně zajistit s pořizovatelem úpravu návrhu Souboru změn č. 5A a 6 Územního plánu Jihlava na základě výsledku veřejných projednání (zapracovat podstatné úpravy dle výsledku veřejných projednání) a konání opakovaného veřejného projednání Souboru změn č. 5A a 6 Územního plánu Jihlava.     

 

Stanoviska komise RM / výboru ZM:

  • není relevantní - nejedná se o věcnou změnu, ale pouze o úpravu procesní

Stanoviska dotčených odborů:

  • není relevantní - nejedná se o věcnou změnu, ale pouze o úpravu procesní

 

Výsledek předběžné finanční kontroly:

Předběžná finanční kontrola byla provedena v souladu se zákonem č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole, ve znění pozdějších předpisů. Jako příkazce operace jsem v rámci předběžné finanční kontroly prověřil před vznikem závazku při řízení veřejných výdajů u připravované operace její soulad s ustanovením § 13 odst. 2 vyhlášky č. 416/2004 Sb. Připravovaná operace, která je schvalována v rámci tohoto návrhu předkládaném ZM, splňuje pravidla hospodárného, efektivní a účelného nakládání s veřejnými prostředky (tj. tzv. princip 3E). Součástí návrhu jsou veškeré informace, které jsou nezbytné k relevantnímu rozhodnutí ZM.

 

 

Právní posouzení:

Návrh se předkládá na základě § 84 odst. 2 písm. y) zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů, podle něhož je zastupitelstvu obce vyhrazeno plnit úkoly stanovené zvláštním právním předpisem. V tomto případě je tímto zvláštním právním předpisem zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění pozdějších předpisů.

 

Návrh se předkládá na základě a v souladu s ustanoveními § 6 odst. 5 písm. a) a § 46 odst. 3 stavebního zákona, upravujícími rozhodování zastupitelstva obce o pořízení územního plánu a o návrhu na pořízení územního plánu, kdy v daném případě se jedná o pořízení změny územního plánu, resp. o sloučení pořízení dvou změn územního plánu.

 

Návrh na pořízení změny územního plánu zkráceným postupem se předkládá v souladu s ustanovením § 55a odst. 1 stavebního zákona upravujícím zkrácený postup pořizování změny územního plánu, kdy tento postup se použije při pořizování změny nevyžadující zpracování variant řešení.

 

Návrh se předkládá na základě § 55a odst. 2 stavebního zákona, podle něhož zastupitelstvo obce rozhoduje o pořízení změny územního plánu a jejím obsahu z vlastního podnětu nebo na návrh.