
Magistrát města Jihlavy
Zastupitelstvo města Jihlavy 19. zasedání dne 15.4.2025 | 50/19 |
uzavření Dohody o ukončení spolupráce v rámci Koordinovaného přístupu k sociálnímu vyloučení 2021+ s odborem (Agenturou) pro sociální začleňování Ministerstva pro místní rozvoj a uzavření Dohody o poskytnutí poradenství s Ministerstvem pro místní rozvoj
Provede: OSV | Termín: 31.5.2025 |
Jméno, odbor/funkce | Podpis | |
---|---|---|
Předkladatel | lic. Radek Popelka, MBA, náměstek primátora | |
Zpracovatel | Linda Martinková |
Jméno, odbor/funkce | Stanovisko | |
---|---|---|
Právní posouzení | JUDr. Věra Hromadová, KT/právník | ANO |
Finanční kontrola | ||
Stanoviska dotčených odborů | ||
Stanoviska dotčených komisí rady města a výborů zastupitelstva města | ||
Tajemník | Mgr. Ing. Evžen Zámek |
Příloha č.2: 25-1604-p3850 - Dohoda o ukončení spolupráce_A
Příloha č.4: 25-1604-p3852 - Dohoda o poskytnutí poradenství_A
Důvodová zpráva | |
Popis problému: Předmětem návrhu je schválení uzavření Dohody o ukončení spolupráce v rámci Koordinovaného přístupu k sociálnímu vyloučení 2021+ s odborem (Agenturou) pro sociální začleňování Ministerstva pro místní rozvoj a uzavření Dohody o poskytnutí poradenství s Ministerstvem pro místní rozvoj
Z podnětu ASZ a v důsledku usnesení vlády č. 580 ze dne 28. 8. 2024, požadavků MF ČR a MPSV ČR a Rady vlády pro záležitosti romské menšiny ČR bylo rozhodnuto o změně v zacílení činnosti ASZ. Podpora musí směřovat do obcí s vyšší mírou zatížení sociálním vyloučením a zároveň nemá setrvávat v obcích, které jsou ve spolupráci delší dobu (2 a více plánovacích cyklů). ASZ má vyhledávat další zatížené obce a ve spolupráci s nimi zlepšovat podmínky pro začleňování ohrožených osob v těchto obcích.
Rekapitulace spolupráce:
Statutární město Jihlava zohledňuje vůli ASZ o ukončení dosavadní nastavené praxe. Ukončení této formy spolupráce neznamená ukončení veškerých vztahů mezi statutárním městem Jihlava a ASZ, ale spíše transformaci jejich vzájemné kooperace. Tento krok reflektuje vývoj a dosavadní zkušenosti obou stran, které vedly k dosažení nové úrovně spolupráce. V průběhu dosavadního partnerství došlo k posílení kapacit statutárního města Jihlavy, což umožňuje samostatné plnění úkolů a větší autonomii v oblasti řešení problematiky sociálního vyloučení. Nový model spolupráce lépe odpovídá současným potřebám a umožňuje statutárnímu městu Jihlava efektivněji reagovat na specifické výzvy v území. Čerpání prostředků prostřednictvím fondů EU zahrnutých do KPSV 2021+, kdy žadatelem může být jak město, tak nestátní neziskové organizace a další žadatelé dle výzvy (organizace zřizované obcemi, svazky obcí), není touto změnou omezeno. Tímto ukončením se tedy nejedná o přerušení vzájemných vztahů, ale o přechod na jinou, pružnější formu spolupráce, která bude reflektovat aktuální potřeby a možnosti obou stran.
Návrh řešení (případně alternativní návrhy):
Na základě všech výše uvedených skutečností doporučuje předkladatel Zastupitelstvu města Jihlavy schválit předložené změny režimu spolupráce.
Stanoviska dotčených odborů:
Pro tento návrh není relevantní.
Stanoviska komise RM / výboru ZM:
Pro tento návrh není relevantní.
Výsledek předběžné finanční kontroly:
Pro tento návrh není relevantní.
Právní posouzení:
Návrh na uzavření Dohody o ukončení spolupráce uzavírané mezi statutárním městem Jihlava a Českou republikou - odborem pro sociální začleňování (Agenturou) Ministerstva pro místní rozvoj, a na uzavření Dohody o poskytnutí poradenství uzavírané mezi statutárním městem Jihlava a Ministerstvem pro místní rozvoj, se předkládá na základě a v souladu s ustanovením § 1746 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění upravujícím možnost uzavření tzv. nepojmenované smlouvy, tedy smlouvy, která není jako smluvní typ zvláště upravena. Návrh obou dohod splňuje obecné náležitosti právních jednání dle zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění, a umožňuje tak uzavření platného právního vztahu.
Návrh obou dohod je předkládán Zastupitelstvu města Jihlavy v rámci jeho pravomoci dle § 84 odst. 1 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů, na jehož základě zastupitelstvo obce rozhoduje ve věcech patřících do samostatné působnosti obce, jak jsou tyto záležitosti stanoveny v ustanovení § 35 zákona o obcích, včetně péče obce o vytváření podmínek pro rozvoj sociální péče. |