
Magistrát města Jihlavy
Zastupitelstvo města Jihlavy 12. zasedání dne 23.4.2024 | 14/12 |
nové akce:
Fotbalový stadion Jiráskova, Jihlava – Vestavba rozcvičovny do části 1. PP provozního objektu
Přechody pro chodce ul. Jiráskova
provedení rozpočtového opatření - zvýšení tř. 8 Financování:
pol. 8115 Změny stavu krátkodobých prostředků na bankovních účtech:
Základní běžný účet ve výši 84 178 000 Kč
a
zvýšení výdajové části rozpočtu:
tř. 5 Běžné výdaje
Kancelář primátora ve výši 76 000 Kč
Ekonomický odbor ve výši 11 757 000 Kč
Odbor školství, kultury a tělovýchovy ve výši 23 045 000 Kč
Odbor technických služeb ve výši 450 000 Kč
Majetkový odbor ve výši 5 350 000 Kč
Odbor životního prostředí ve výši 12 000 000 Kč
Odbor dopravy ve výši 11 000 000 Kč
tř. 5 Běžné výdaje - jmenovité akce
Odbor školství, kultury a tělovýchovy ve výši 450 000 Kč
tř. 6 Kapitálové výdaje
Tajemník - kapitálové výdaje ve výši 500 000 Kč
Majetkový odbor - kapitálové výdaje ve výši 4 100 000 Kč
Odbor dopravy - kapitálové výdaje ve výši 15 450 000 Kč
Provede: EO | Termín: 25.4.2024 |
příděl do Fondu rezerv a rozvoje ve výši 40 000 000 Kč ze základního běžného účtu.
Provede: EO | Termín: 30.6.2024 |
Jméno, odbor/funkce | Podpis | |
---|---|---|
Předkladatel | Ing. Jiří Pokorný, náměstek primátora | |
Zpracovatel | Ing. Petra Rychecká |
Jméno, odbor/funkce | Stanovisko | |
---|---|---|
Právní posouzení | JUDr. Hana Pospíchalová, KT/právník | ANO |
Finanční kontrola | Ing. Ondřej Nechvátal, EO, zástupce vedoucího odboru | ANO |
Stanoviska dotčených odborů | KP - Mgr. Jarmila Jakoubková | ANO |
T - Mgr. Ing. Evžen Zámek | ANO | |
EO - Mgr. Bc. Jan Jaroš, MPA, EO / vedoucí odboru | ANO | |
OŠKT - Mgr. Tomáš Koukal | ANO | |
OTS - Ing. Michal Horňák | ANO | |
MO - Ing. Petr Štěpán | ANO | |
OD - Dr. Ing. et Ing. Lubomír Dohnal | ANO | |
OŽP - Ing. Katarína Ruschková | ANO | |
Stanoviska dotčených komisí rady města a výborů zastupitelstva města | Irelevantní | |
Tajemník | Mgr. Ing. Evžen Zámek |
Důvodová zpráva | |
Popis problému: Předmětem předkládaného návrhu je zapojení finančních prostředků z disponibilního zůstatku rozpočtu statutárního města Jihlavy (dále jen "město") za rok 2023 do rozpočtu města na rok 2024 a navýšení strategické rezervy města - Fondu rezerv a rozvoje (dále jen "FRR") - prostřednictvím přídělu z disponibilního zůstatku roku 2023.
Disponibilní zůstatek rozpočtu města za rok 2023 činil 160 mil. Kč. Z toho 40 mil. Kč tvoří povinný příděl do FRR (podrobněji viz níže) a 30,622 mil. Kč bylo rozděleno v rámci 11. zasedání zastupitelstva města v únoru 2024. Dále budou prostředky z disponibilního zůstatku zapojeny do rozpočtu města samostatnými návrhy předkládanými na 12. zasedání zastupitelstva města, a to konkrétně 0,2 mil. Kč na dar Vysoké škole polytechnické Jihlava při příležitosti 20 let založení, 0,5 mil. Kč na navýšení příspěvku Horáckému divadlu Jihlava v rámci memoranda uzavřeného s Krajem Vysočina a 4,5 mil. Kč na realizaci akce Rekonstrukce bytu 2+1 na kanceláře, Hluboká 3, Jihlava.
Na základě zaslaných podkladů na zapojení finančních prostředků z disponibilního zůstatku rozpočtu města za rok 2023 do rozpočtu města na rok 2024 v rámci běžných výdajů (tř. 5) a kapitálových výdajů (tř. 6) od jednotlivých odborů Magistrátu města Jihlavy (dále jen "MMJ") a projednání s vedením města byl vypracován tento návrh na provedení rozpočtového opatření (viz znění usnesení), kterým se zapojí zbylá částka 84,178 mil. Kč.
Tento návrh obsahuje požadavky odborů MMJ a vedení města, které se nedostaly do schváleného rozpočtu na rok 2024 (55,057 mil. Kč), avšak byl u nich příslib na jejich pokrytí při rozdělování disponibilního zůstatku za rok 2023, dále navýšení rozpočtovaných akcí a přesunuté akce z následujících let (13,58 mil. Kč) a nové požadavky do rozpočtu, které vyvstaly od počátku roku 2024 (KV 15,541 mil. Kč).
Zdůvodnění požadavků na zapojení finančních prostředků z disponibilního zůstatku za rok 2023 do rozpočtu odborů na rok 2024 jsou uvedena v příloze návrhu.
Dle schváleného statutu FRR, který byl schválen usnesením č. 116/21-ZM, je jedním ze zdrojů fondu disponibilní zůstatek finančních prostředků základního běžného účtu po vypořádání všech závazků k 31. 12. předcházejícího roku ve výši minimálně 25 %, což pro rok 2023 činí 40 mil. Kč. Finanční prostředky budou v souladu se statutem fondu až do 31. 12. 2024 blokovány a nepůjde je z FRR vynakládat, s výjimkou potřeby krytí neplnění daňových příjmů města.
Stav disponibilních prostředků ve FRR by po 12. zasedání zastupitelstva města měl činit 323,48 mil. Kč, prostředky budou primárně sloužit k realizaci strategických investic (např. Centrální dopravní terminál, vodojem Bukovno).
Návrh řešení (případně alternativní návrhy):
Ekonomický odbor navrhuje provést rozpočtové opatření a příděl do FRR.
Stanoviska dotčených odborů:
T: Bez připomínek.
KP: Bez připomínek.
EO: Ano.
OŠKT: OŠKT nemá k návrhu připomínky.
OTS: Ano.
MO: K předloženému návrhu nemáme připomínky.
OD: Odbor dopravy nemá k předloženému materiálu připomínky.
OŽP: OŽP s návrhem souhlasí, i když požadavek byl ze strany odboru vyšší a lze předpokládat, že bude v tomto roce nutné ještě provozní rozpočet OŽP navýšit.
Stanoviska komise RM / výboru ZM:
Irelevantní.
Výsledek předběžné finanční kontroly:
Finanční kontrola byla provedena v souladu se zákonem.
Právní posouzení: Návrh na schválení nové akce je předkládán ke schválení Zastupitelstvu města Jihlavy dle ust. § 84 odst. 1 zákona o obcích, dle kterého zastupitelstvo obce rozhoduje ve věcech patřících do samostatné působnosti obce.
Návrh na provedení rozpočtového opatření se předkládá ke schválení Zastupitelstvu města Jihlavy v rámci jeho vyhrazené pravomoci dle § 84 odst. 2 písm. b) zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů, na jehož základě je zastupitelstvu obce vyhrazeno schvalovat rozpočet obce. S uvedenou pravomocí zastupitelstva obce souvisí i jeho rozhodování o změnách schváleného rozpočtu obce. Návrh je předkládán v souladu s ust. § 16 zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů, upravujícím důvody změn rozpočtu obce.
Návrh je předkládán dle čl. II. Statutu Fondu rezerv a rozvoje, dle kterého zdrojem fondu se rozumí kromě jiného disponibilní zůstatek finančních prostředků základního běžného účtu po vypořádání všech závazků k 31.12. předchozího roku ve výši min. 25%. |