
Magistrát města Jihlavy
Zastupitelstvo města Jihlavy 10. zasedání dne 11.12.2023 | 70/10 |
o rozdělení pořízení Změny č. 5 Územního plánu Jihlava, pořizované zkráceným postupem dle § 55a zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon) ve znění pozdějších předpisů, na Změnu č. 5A Územního plánu Jihlava obsahující dílčí změny č. Z5.09, Z5.11, Z5.13, Z5.15, Z5.17, Z5.18, Z5.19, Z5.20, Z5.21, Z5.22, Z5.25, Z5.26 a Z5.27 a Změnu č. 5B Územního plánu Jihlava obsahující dílčí změnu č. Z5.16.
Útvaru městského architekta zajistit dopracování návrhů Změny č. 5A Územního plánu Jihlavy a Změny č. 5B Územního plánu Jihlavy.
Provede: ÚMA | Termín: 31.12.2024 |
Jméno, odbor/funkce | Podpis | |
---|---|---|
Předkladatel | Ing. arch. Martin Laštovička, náměstek primátora | |
Zpracovatel | Bc. Petra Švihálková |
Jméno, odbor/funkce | Stanovisko | |
---|---|---|
Právní posouzení | JUDr. Věra Hromadová, KT/právník | ANO |
Finanční kontrola | Ing. arch. Aleš Stuchlík, ÚMA/vedoucí útvaru | ANO |
Stanoviska dotčených odborů | Není relevantní | |
Stanoviska dotčených komisí rady města a výborů zastupitelstva města | Není relevantní | |
Tajemník | Mgr. Ing. Evžen Zámek |
Důvodová zpráva | |
Popis problému: Zastupitelstvo města Jihlavy na svém 21. zasedání ze dne 21. 9. 2021 rozhodlo usnesením č. 276/21-ZM o pořízení Změny č. 5 Územního plánu Jihlava (dále jen "Změna ÚP") zkráceným postupem dle § 55a zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), v platném znění. Předmětem Změny ÚP byly dílčí změny Z5.09, Z5.11, Z5.13, Z5.15, Z5.16, Z5.17, Z5.18, Z5.19, Z5.20, Z5.21, Z5.22, Z5.25, Z5.26 a Z5.27.
Stavební úřad Magistrát města Jihlavy (dále jen "pořizovatel"), jako úřad územního plánování příslušný podle § 6 odst. 1 písm. a) zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „stavební zákon“) k pořizování územně plánovací dokumentace obce s rozšířenou působností, oznámil v souladu s § 22, 52 a 55b téhož zákona a v souladu s § 171 a 172 zákona č. 500/2004 Sb., o správním řízení (správní řád) ve znění pozdějších předpisů řízení o Změně č. 5 Územního plánu Jihlava. Současně s návrhem Změny ÚP bylo také projednáno posouzení jejích vlivů na evropsky významné lokality a ptačí oblasti podle §45i zákona č. 114/1992 Sb. o ochraně přírody a krajiny, v platném znění a vyhodnocení jejích vlivů na životní prostředí - SEA.
Veřejné projednání Změny ÚP spojené s výkladem se uskutečnilo v pondělí 11. 7. 2022 v 16:00 hod. na Magistrátu města Jihlavy ve velké gotické síni (první patro budovy Magistrátu města Jihlavy, vstup z Masarykova náměstí). Projednávaná dokumentace byla vypracována na základě usnesení Zastupitelstva města Jihlavy č. 276/21-ZM ze dne 21. 9. 2021. Dokumentace byla vystavena k veřejnému nahlédnutí od pátku 10. června 2022 do pondělí 18. července 2022. Po dobu zveřejnění bylo možné do dokumentace nahlédnout na úřadu územního plánování jihlavského magistrátu, a také na webových stránkách statutárního města Jihlavy. Nejpozději do 7 dnů ode dne veřejného projednání t. j. do pondělí 18. července 2022 mohl každý uplatnit své připomínky. Vlastníci pozemků a staveb dotčených návrhem, oprávněný investor a zástupce veřejnosti mohli ve stejném termínu uplatnit námitky, ve kterých měli uvést odůvodnění, údaje podle katastru nemovitostí dokladující dotčená práva a vymezit území dotčené námitkou. Dotčené orgány a krajský úřad jako nadřízený orgán mohl uplatnit ve stejné lhůtě stanoviska. K později uplatněným stanoviskům, připomínkám a námitkám se nepřihlíží. V souladu s ustanovením § 53 stavebního zákona vyhodnotil pořizovatel ve spolupráci s určeným zastupitelem výsledky veřejného projednání. K návrhu Změny ÚP byla uplatněna i negativní stanoviska dotčených orgánů. V současné době trvá negativní stanovisko pouze v případě dílčí změny Z5.16, tj. zapracování ideové studie Masterplan Jihlava – Jih, s ohledem na veřejný zájem ochrany krajinného rázu.
Mimo to v mezidobí od proběhlého veřejného projednání návrhu Změny ÚP byly zjištěny nové skutečnosti, které se dotýkají právě řešené dílčí změny Z5.16. Jedná se především o problematiku zásobování vodou, jak poukazuje i dokument "Aktualizace Generelu zásobování města Jihlava pitnou vodou", v řešené lokalitě, kde již dnes vznikají provozy "s ostrovním provozem" zásobování vodou.
S ohledem na výše uvedené skutečnosti a také potřebu dokončení ostatních dílčích změn je navrhováno rozdělení pořízení Změny ÚP na Změnu č. 5A Územního plánu Jihlava obsahující dílčí změny č. Z5.09, Z5.11, Z5.13, Z5.15, Z5.17, Z5.18, Z5.19, Z5.20, Z5.21, Z5.22, Z5.25, Z5.26, Z5.27 a Změnu č. 5B Územního plánu Jihlava obsahující dílčí změnu č. Z5.16. Tímto způsobem bude možné bez dalšího odkladu dokončit pořízení těch dílčích změn, ke kterým je již kladné vyhodnocení výsledku veřejného projednání a současně bude možné pokračovat v řešení problematické dílčí změny Z5.16.
Návrh řešení (případně alternativní návrhy): Rozhodnout o rozdělení pořízení Změny ÚP na Změnu č. 5A Územního plánu Jihlava obsahující dílčí změny č. Z5.09, Z5.11, Z5.13, Z5.15, Z5.17, Z5.18, Z5.19, Z5.20, Z5.21, Z5.22, Z5.25, Z5.26, Z5.27 a Změnu č. 5B Územního plánu Jihlava obsahující dílčí změnu č. Z5.16. Následně zajistit s pořizovatelem úpravu návrhu Změny č. 5A na základě výsledku veřejného projednání (zapracovat podstatné úpravy dle výsledku veřejného projednání) a konání opakovaného veřejného projednání Změny č. 5A a učinit kroky k vydání Změny č. 5A. Současně řešit problematiku dílčí změny Z5.16 v rámci Změny č. 5B, tj. dosáhnout dohody s dotčeným orgánem na úseku ochrany přírody a krajiny a prověřit problematiku ohledně koncepce technické infrastruktury v řešené lokalitě dílčí změny Z5.16. Následně pokračovat v procesu pořízení Změny č. 5B v souladu se stavebním zákonem, v platném znění.
Stanoviska komise RM / výboru ZM:
Stanoviska dotčených odborů:
Výsledek předběžné finanční kontroly: Na ORJ 1600, tř. 6, § 6119, ORG 40431000, ze kterého se hradí Soubory změn územního plánu je v současné době dostatek finančních prostředků na zpracování Souboru změn č. 5 Územního plánu Jihlavy. Finanční kontrola byla provedena v souladu se zákonem.
Právní posouzení:
Návrh se předkládá na základě § 84 odst. 2 písm. y) zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů, podle něhož je zastupitelstvu obce vyhrazeno plnit úkoly stanovené zvláštním právním předpisem. V tomto případě je tímto zvláštním právním předpisem zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění pozdějších předpisů.
Návrh se předkládá na základě a v souladu s ustanoveními § 6 odst. 5 písm. a) a § 46 odst. 3 stavebního zákona, upravujícími rozhodování zastupitelstva obce o pořízení územního plánu a o návrhu na pořízení územního plánu, kdy v daném případě se jedná o pořízení změny územního plánu.
Návrh na pořízení změny územního plánu zkráceným postupem se předkládá v souladu s ustanovením § 55a odst. 1 stavebního zákona upravujícím zkrácený postup pořizování změny územního plánu, kdy tento postup se použije při pořizování změny nevyžadující zpracování variant řešení. Návrh se předkládá na základě § 55a odst. 2 stavebního zákona, podle něhož zastupitelstvo obce rozhoduje o pořízení změny územního plánu a jejím obsahu z vlastního podnětu nebo na návrh.
|